fredag 12 oktober 2012

♥ Vintage de luxe ♥

På måndag släpps boken Skapa unika smycken - vintage de luxe (ISBN: 9789155258290) av Anna Örnberg.
En riktigt härlig inspirationsbok för alla som gillar unika och personliga smycken!
Förutom de vackra bilderna och fina ideérna måste jag ge författaren en stjärna i kanten för att på ett pedagogiskt och detaljerat sätt beskriva hur man tillverkar sina smycken. Hon tipsar dessutom hur man får till den där snygga vintage finsihen, att få nya detaljer att se gamla ut med hjälp av olika patineringsmetoder. Toppbetyg får denna nya bok av mig!  


Omslagsfoto från Bokförlaget Semic


Med denna bokrecension vill jag önska er en riktigt fin helg!

Kram
Mia
-

17 kommentarer:

Annica Östlund sa...

Välkommen hem! Inte riktigt lika ljuvligt väder som du blivit van vid den senaste veckan, men lite vackra höstfärger iaf =)
Jag är inte mycket för att göra egna smycken, men jag älskar vackra bilder och det verkar boken vara fullsmockad med =)
Ha en trevlig fredag!
Kram Annica

Marthina, Holmbytorp sa...

Den beställer jag genast! Tack för tipset! Kram, Marthina

Sigrid sa...

Åh, vad spännande. Har andra böcker av Anna och denna skall jag absolut kika närmare på:)

Mys och hemtrevnad sa...

tack för tipset, en bra helg önskas du också! Kramis semlan

linnea-maria sa...

Åh det är definitivt en bok för mig. Jag tillverkar själv smycken av gamla grejer, men vissa tekniker kan jag inte så mycket om :)

Johanna Stålros sa...

Åhhh wow den måste man ju kika närmare på- tack för tipset;) trevlig helg! Kram

Hajan sa...

välkommen hem igen då, det måste
kännas lite konstigt.Men borta bra och hemma bäst eller hur?

Jose Ramon Santana Vazquez sa...

...traigo
ecos
de
la
tarde
callada
en
la
mano
y
una
vela
de
mi
corazón
para
invitarte
y
darte
este
alma
que
viene
para
compartir
contigo
tu
bello
blog
con
un
ramillete
de
oro
y
claveles
dentro...


desde mis
HORAS ROTAS
Y AULA DE PAZ


COMPARTIENDO ILUSION
LILLA BLANKA

CON saludos de la luna al
reflejarse en el mar de la
poesía...




ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE LEYENDAS DE PASIÓN, BAILANDO CON LOBOS, THE ARTIST, TITANIC SIÉNTEME DE CRIADAS Y SEÑORAS, FLOR DE PASCUA ENEMIGOS PUBLICOS HÁLITO DESAYUNO CON DIAMANTES TIFÓN PULP FICTION, ESTALLIDO MAMMA MIA,JEAN EYRE , TOQUE DE CANELA, STAR WARS,

José
Ramón...

Geli sa...

Hello Mia! Thanks, I will buy this book! I wish you a lovely weekend at home again! Hug! Geli

john sa...

Hello Mia...oh this book looks lovely ..I especially like the necklace made from recycled ruler ...very good ...Gail x

Malin`s Diner sa...

Hoppas du haft en skön semester, vilket jag är ganska så säker på att du har!

Attans att jag inte är av det pyssliga slaget, boken verkar väldigt mysig.

Kram Malin

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperDuktigaTrevligaRoligaMia
ja den boken ser fin ut.....härliga bilder..
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Frida sa...

Tack för tipset! Något att önska sig i julklapp kanske. Hoppas du får en trevlig helg! Kram Frida

Anonym sa...

Velkommen hjem:)
For noen herlige og inspirerende bilder:)
Så ut til å være utrolig mye flott og masse kreative ideer:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

kråke sa...

Välkommen hem!:) Ni ser ut att ha haft det ljuvligt, inte avis alls;))) Den där boken ser väldans intressant ut:))

Kram på dig och ha en mysig helg fining:))

kråke

Bonjade sa...

Oh so lovely...unfortunately I don't understand the language, but it must be such inspiration.

Lovely that you found my blog, now I found yours ;)
Will follow you

Fine weekend

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Välkommen hem! Förstår att ni fick en skön paus i värmen! Så fina bilder, tack för boktipset!
Kram Anna