fredag 23 november 2012

Pepparkaksbiscotti ~ Gingerbread biscotti

Igår bakade jag pepparkaksbiscotti precis som jag hade tänkt, och det var så roligt så idag bakade jag kardemummabiscotti. Eller skorpor...för det är ju det de egentligen är :-)


Man kan göra en enkel gå-bort-present genom att lägga några skorpor i en cellofanpåse och knyta ett tunt sidenband om. Nu i juletider passar det att sätta dit en lingonkvist, och kanske en liten etikett som berättar något om innehållet.


Jag blev så glad när jag hittade de här små stjärnljusstakarna på loppis häromdagen, jag tycker att de är extra söta nu under vintern.


Det var några som undrade om jag ville dela med mig av receptet, och självklart vill jag det..!
Det är verkligen superenkelt att göra biscotti, och de är försvinnande goda, hihi.


Jag önskar er en riktigt fin helg! Hoppas ni har chans att hitta på något trevligt.
Själv skall jag gå på gammaldags julmarknad, det skall bli så mysigt!

Kram
Mia
-

33 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Tackar för receptet och önskar dig en mysig helg.
kram Arja

Rose Garden Malevik sa...

Olala Mia.....dina bilder blir super.e de 50mm?
Hoppas helgen blir bra....
å missa nu inte....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Mamma C sa...

Godaste skorpan :)
Kram Mamma C

Marie sa...

Underbart fina bilder Mia och vad gott det ser ut! Jag kanske skulle våga mig på att baka biscotti!!

Ha en fin helg!
Kram Marie

Geli sa...

Hello Mia! Thanks for the recipe! Wonderful decoration! Have a wonderful weekend! Geli

Torparlycka sa...

Tack för receptet, blir till att baka imorgon ;)
Kram
A

junhe sa...

Hej och tack för tipset, ser verkligen gott ut *mums*
kram junhe

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi jag tänkte precis som Marie - det här receptet kanske jag vågar mig på... :)
Sitter på tåget på väg hem nu och gissa om jag fick lite extra energi av dina fina bilder.
Kraaaaam

Anne sa...

Yum Mia those look delicious! I bet your house smells heavenly too! And what a wonderful gift to give to friends and family.
xx
Anne

Gabriella sa...

Så gott det ser ut! Verkligen en fin present. Och vilka underbara ljusshållare!

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej fina Mia !

Oj oj så gott det ser ut. Helt underbara och vackra bilder du bjuder.
Aå enkelt ich fint ! jag brukar också använda lingonris och band...

Jag ska nog också våga ge mig på såna. Barna vernigas i skolan nästa vecka ich vi är klassföraldrer...ska nog baka såna och göra såna påsar istället än surdegs limpor.
Jag har ju en hel del annat att pyssla här hemma :)

Tack för dom fina bilder och hörliga inspirationet !
Önskar dig med en mycket fin helg ! :)
Kramar Sirpa

DecoRose sa...

very nice pictures, need to translate the receipt;)

Lantligt i Smultronbacken sa...

Jag bara älskar biscotti i alla dess smaker. De är mer möra än vanliga köpeskorpor tycker jag och så enkla att baka

Kram Teres

Frida sa...

Biscotti är alltid gott. Fina bilder som alltid hos dig.
Ha en fin helg!
Kram frida

A House With A View sa...

Mumsigt recept!!! Trist bara att jag är helkass på att baka:((( Jätttefina bilder!!

Önskar dig en finfin helg!

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Annas skattkammare sa...

Vad mysigt det lät med gammaldags julmarknad!! Tack för receptet, måste provas!
Trevlig helg!
Kram Anna

Burlap Luxe sa...

Yum!
And beautiful photos.
Xx
Doré

Anna sa...

Tack för tipset! Ser jättegott ut.
Ha en skön helg.

Kram Anna - Mitt hus på landet

Stan and Jody Gabara sa...

The gingerbread biscotti look delicious! Beautiful photos!

Jody

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Tuuuusen takk for ditt herlige baketips,MÅ prøves:)))

God helg,klem VIbeke

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Lilla söta du...så otroligt fin och trevlig gå-bort-present !!! Underbara bilder och tusen tack för receptet !

Jag ska oxå på julmarknad i helgen..mysigt !

Storkramen till dej

Anci sa...

Tack för julstämning, inspiration (& recept) !

Kram
Anci

tania sa...

buoni i biscotti!!!::))
buon we
Tania

mormorMärtas sa...

Mysigt att baka små gåbortpresenter!!
Och mysigt att få...

Kram Annika

Home Bohemia sa...

Pepparkaksbiscotti låter gott:) har bara provat saffran tidigare. Tack för receptet Kram Maria

MissMette sa...

Fantastiske bilder, Mia ღ
Det er bare en drøm å titte
inn her til deg ღ ღ ღ
- så nydelig både din blogg,
bilder og innlegg, du er så
flink og til stor inspirasjon
Øsnker deg en fortsatt god
helg, klem fra Mette :)

Victorias Provkök sa...

Fint du gjort:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

LissasVita sa...

Ja..det är så himla gott...saffransbiscotti nu till jul..det har jag gjort ett par år nu...love it...dottern som fick en jätteburk ...ville inte bjuda på dem ...så goda var de.....haha...Kramen Lisbeth

kråke sa...

Hej söting! Så vackra bilder och det ser ju urgott ut!:)))

Hoppas du får en lugn och skön söndag:))

Kraaaaaaaaam kråke

Träning Inredning Inspiration sa...

Kanske ska våga mig på att baka:) Tack för receptet! Fina bilder!

Kram Johanna

Queen of Kammebornia sa...

Mmm, vad det ser gott ut, och vilka fina bilder!

G:a Affären sa...

Tack för receptet!
Ljuvliga bilder med gåbortpresenter, det blir säkert uppskattat!

kramar
Cia

Meta sa...

Vilka fina påsar du gjort! det måste de som får dem bli glad åt.
tack för receptet det blir nog till att leta fram lite energi och baka till helgen.
Ha en bra vecka.
Kram Meta