fredag 31 maj 2013

Uteliv ~ Outdoor living

När det är den här tiden på året och vädret är så underbart som det är, så vill jag bara vara utomhus hela tiden. Äta ute på verandan, sitta i däckstolen och läsa, sola, lukta på blommorna, yoga på gräsmattan...
Det är nästan så att jag vill bädda sängen ute i trädgården och sova under äppleträdet :-)


Vi har en enorm syrénbuske bredvid terrassen, den är översållad av lila blommor och sprider en svag doft i trädgården. 


Vi sitter som sagt ute på verandan väldigt mycket. Fikar gör vi också där, och rabarberpaj med gräddglass har det blivit flera gånger den senaste tiden. Jag gör en variant på smulpaj som passar dem som vill äta lågkolhydratkost eller glutenfritt.

Rabarberpaj - lchf/glutenfri

3 dl rabarber i bitar läggs i en smörad ugnsform. 
Strö ev lite stevia eller valfri sötning över rabarberbitarna. 
Blanda ca 1,5 dl mandelmjöl med 0,5 dl kokosmjöl i en bunke.
Smält ca 100 g smör och häll i mjölblandningen. Blanda.
Klicka smeten över rabarberbitarna.
Hacka en näve hasselnötter och strö på toppen.
Grädda i 175 grader i ca 20-25 minuter.

Servera med hemmagjord gräddglass

I nästa inlägg hoppas jag att jag kan visa lite från Projekt Hönshus. Jag har målat golvet där :-)
Det blev schackrutigt i milda toner!

Jag önskar er en alldeles magisk fredagskväll och en lika skön helg! 
Kram
Mia
-

14 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig fina Mia !

Låter Härligt och det gör du rätt i ! :)
Själv vill jag också det men kanske inte riktigt idag:)
Har målat tak och vi platsbygger det sista på kylskåpen. Lite pillrigt men fint blev det !

Ha en riktigt God helg ! Må så gott !

Kram

Så fina bilder !!!

Meta sa...

Det där lät ju också gott, det är bra med lite variation. ska nog testa det i helgen.
ha en fin helg
Kram Meta

Roelie Steinmann Photography sa...

heerlijk recept, ga ik ook eens proberen.

Groetjes, Roelie

Anonym sa...

Så herlig:)
Ja, denne tiden er bare herlig og man må bare nyte så lenge man kan:)
Paien så nydelig ut:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Rose Garden Malevik sa...

Hej Duktiga SuperDuperMia
ja de e verkligen supervarmt :)
ser gott ut....
å missa nu inte.....

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Marysol sa...

Your lilacs remind me of my previous home, where the patio was lined with lilac bushes. And their scent, unforgettable.

Hajan sa...

Nu får Du upp till bevis, skall
bli spännande att se " Hönshuset "
det låter ju härligt.
Pajen verkar toppen, skall provas
det är ju hög tid, jag har fått så mycket Rabarber av mitt barnbarn.

Det är bara att köra igång.

kram

Anonym sa...

phone dating free http://loveepicentre.com/articles/ interracial dating silver spring md
fun guy msf dating long term [url=http://loveepicentre.com/]free online dating in ny[/url] german online dating
get answers to dating questions [url=http://loveepicentre.com/map/]decent adult dating site[/url] dating site jobs [url=http://loveepicentre.com/user/mahi003/]mahi003[/url] nikkisixx dating

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Håller med dig! Nu skulle man vilja leva helt utomhus! Så underbar tid nu!

Tack för receptet och en riktigt härlig helg till dig

Kram Anncathrine

Gabriella sa...

Åh det låter underbart! Man vill vara ute och njuta så mycket som möjligt nu ja=) Gott med rabarberpaj, tack för receptet!
Kram

annika sa...

Tack för receptet. Det ska jag testa också. Hoppas din helg blir fin, själv är jag allergisk och väldigt trött, men det vänder väl snart. Kram

Marie sa...

Visst är det underbart just nu, man vill bara vara ute hela tiden. Som man har längtat efter detta!!!!

Hoppas ni har haft en fin helg!
Kram Marie

Miss Maple sa...

This dessert looks so delicious. And the lilac is wonderful.

Anna Bean sa...

read more
read more
read more
read more
read more
read more